پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۷۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۸۰۹۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۸۶۰۵ مورد

دوشنبه ٨ آذر ١٤٠٠ ساعت ١٣:٣٩ ب.ظ   ( بازدید : 164 نفر )

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: مبتلایان به کرونا از خوددرمانی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، «رضا فانی» گفت: تاکنون برای درمان بیماری کرونا هیچ درمان قطعی و مشخصی پیدا نشده و سیستم درمان بیشتر بر جلوگیری از پیشرفت بیماری و کم کردن عوارض تمرکز داشته است.
وی با بیان این که بیماری کرونا بسیار خطرناک و غیرقابل پیش بینی است، اضافه کرد: خود درمانی جان بسیاری از بیماران را گرفته است و بیمارانی که تصور می کنند با خوددرمانی بهبود یافته اند نیز حتی ممکن است بعد از چند روز در وضعیت بسیار بدی از بیماری قرار بگیرند.
وی عنوان کرد: این بیماری بعد از شروع علایم دربرخی موارد تا روزهای هفتم تا هشتم سیر آرام و کم عارضه ای دارد اما پس از آن شدت بیماری بیشتر و حال بیمار وخیم می شود.
وی با بیان این که برخی از بیماران با مشاهده تسکین علایم درروزهای اول به اشتباه افتاده و به پزشک مراجعه نمی کنند، اضافه کرد: این بیماران زمانی به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه می کنند که بیماری مستقرشده وعوارض ریوی، کلیوی و ... به جا گذاشته است و این امر درمان را سخت و دشوار می کند.
وی تاکید کرد: انجام واکسیناسیون موجب ایجاد ایمنی نسبت به ویروس و از بد حال شدن، بستری شدن و مرگ و میر ناشی از کرونا به شکل مثبتی می کاهد.
وی اعلام کرد: مشارکت شهروندان در واکسیناسیون عمومی منجر به ایجاد ایمنی عمومی در مقابل این بیماری می شود.


منبع : ز3717 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.